Hightec PET hunde hegn (Læst 2567x)

Offline Wahanna1979

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 1
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Hightec PET hunde hegn
« Dato: Juni 13, 2014, 21:14:25 »
Hej i forum
Jeg har et system til at holde hunden i haven. Hunden går med en receiver men hvad sender transmitterende ud ...  Systemet hedder Hightech PET

Systemet sender et eller andet signal ud på en loop der er lagt rundt om haven. Når hunden kommer i nærheden får den en advarsels tone

Alt dette er fint nok ... Nu spørger jeg så hvad sendes ud på loopen og hvor svært er det at lave tilsvarende signal selv f.eks til at holde hunden af køkkenet ?

 

Offline A5ive

  • Administrator
  • Højpas filter
  • *****
  • Indlæg: 334
  • Antal brugbare Indlæg: 19
    • Vis profil
    • DEF
Sv: Hightec PET hunde hegn
« Svar #1 Dato: Juni 16, 2014, 09:24:29 »
Hvis det er et krypteret signal så bliver det nok lidt af en opgave, men igen, hvorfor skulle det være det.

Jeg kunne forestille mig at det er en enkel frekvens som bliver sendt hele tiden.

Hvor svært det er at lave, er et relativt spørgsmål. Har du alt det udstyr som skal til for at måle det signal som der bliver sendt fra loopen, og har du det værktøj det kræver at lave en sender som kan sende det signal igen, ja så ville jeg faktisk mene at det er meget let.

Man burde jo kunne sætte et scop på udgangen af enheden, for at be/afkræfte om det er en enkel frekvens den køre på eller ej
Hvis nogen skulle være uenig med det jeg skriver, opfordre jeg dem til at ytre sig om dette. Alle kan tage fejl, ikke mindst Administratoren.

 

Offline Jakobsen

  • Højpas filter
  • *****
  • Indlæg: 302
  • Antal brugbare Indlæg: 45
    • Vis profil
Sv: Hightec PET hunde hegn
« Svar #2 Dato: Juni 16, 2014, 11:43:44 »
Det er formentlig et magnetisk felt ligesom i en teleslynge til høreapparater.
Er det ikke "bare" at forlænge loopet så det også går rundt i køkkenet?