Svenneprøve projetk (Læst 3571x)

Offline Kasper

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 1
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Svenneprøve projetk
« Dato: August 28, 2012, 13:57:56 »
Hej Alle!
FEDT at se der findes et forum udelukkende med elektronik og endda på dansk!
For at komme til sagen. Jeg står og skal til at vælge et projekt jeg skal fremvise til min svenneprøve. Projektet skal så vidt muligt indholde disse emner:
MP-System (Microprocessor)
SMPS
I2C
Data-opsamling
HF (TX/RX).

Jeg har tænkt lidt på en ditector til en dør, bare ganske almindeligt IR sender og modtager, noget realtime clock og noget som kan logge hvornår der går folk ind og ud af døren og så noget dataopsamling på min PC/ evt smartphone???

Ellers er jeg helt på bar bund. Nogen som har nogle gode ideer? Erfaringer eller andet? Vil bliver glad for nogle svar!
Hilsen Kasper  :D

 

Offline techmind-beta

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 9
  • Antal brugbare Indlæg: 3
    • Vis profil
    • techmind beta
Sv: Svenneprøve projetk
« Svar #1 Dato: Oktober 30, 2013, 15:47:33 »
du ku lave noget dataopsamling med jeenode http://techmind.dk/jeenode/ (en arduino clone), den har har 868Mhz rx/tx dublex modul, du kan samle data op, sende den til en raspberry pi (emonBase fra open energy monitor projektet) eller sende data til en arduino med et rx/tx modul og ethershield der kodes så den virker som en webserver ;) webserver kan så ses overalt fra en browser
Energi er det eneste der rykker, den der har det eller kan styre og regulere det vinder ;) Se nogle  vedvarende energi projekter og nørd projekter

 

Offline gerd

  • Administrator
  • µProcessoren
  • *****
  • Indlæg: 915
  • Antal brugbare Indlæg: 97
    • Vis profil
    • Hjemmeside med nogle af mine projekter
Sv: Svenneprøve projetk
« Svar #2 Dato: Oktober 30, 2013, 18:54:42 »
Hej Michael,

Dit JEEnode projekt lyder interessant.
Jeg har placeret et link på projekt siden.

gerd