Alarm på IP-telefon (Læst 2953x)

Offline DATPA

  • U=I*R
  • ***
  • Indlæg: 31
  • Antal brugbare Indlæg: 2
    • Vis profil
Alarm på IP-telefon
« Dato: Juni 03, 2015, 10:03:52 »
Hej

Jeg har en IP-telefon, Cisco 7941, som jeg skal have koblet en extern højtaler på, for at alamere at den ringer. Hvordan dælen kan det lade sig gøre?
Det skal være således at det kun er ringe-signalet der kommer ud, så man stadig vil kunne bruge højtaler-funktionen i telefonen.

Håber I kan hjælpe
Danmarks bedste lærling!
...det er bare ikke gået op for mine kolleger endnu

 

Offline tobiasrj

  • Modstanden
  • **
  • Indlæg: 18
  • Antal brugbare Indlæg: 3
    • Vis profil
Sv: Alarm på IP-telefon
« Svar #1 Dato: Juni 04, 2015, 22:35:43 »
Hej
Jeg ved ikke om det muligt at købe noget der allerede kan dette.
Ellers kunne man jo skille telefonen ad og føre to ledninger ud fra højtaleren under røret + en ledning fra stel og en ledning fra kontakten under røret.
Så burde det være muligt at strikke et lille print sammen, der kan trække en ekstern højtaler og afbryde den så snart telefonrøret bliver løftet.

Hvilken slags ekstern højtaler har du i tankerne? skal den ringe med samme toner som telefonen, eller skal det bare være et horn af en slags?
Mvh
Tobias

 

Offline DATPA

  • U=I*R
  • ***
  • Indlæg: 31
  • Antal brugbare Indlæg: 2
    • Vis profil
Sv: Alarm på IP-telefon
« Svar #2 Dato: Juni 08, 2015, 08:31:36 »
Den er desværre lavet sådan at alle udgange styres digitalt, så den indbyggede højtaler får kun signal fra CPU'en som så vælger om det er tale eller ringesignal.

Jeg tror faktisk jeg er kommet frem til at jeg kobler en gammel PC-højtaler på, som allerede har indbygget forstærker, hvilket er meget nødvendigt!
Derudover sætter jeg en kontakt på således det bliver muligt at frakoble højtaleren når/hvis der skal laves en samtale med medhør.

Danmarks bedste lærling!
...det er bare ikke gået op for mine kolleger endnu

 

Offline tobiasrj

  • Modstanden
  • **
  • Indlæg: 18
  • Antal brugbare Indlæg: 3
    • Vis profil
Sv: Alarm på IP-telefon
« Svar #3 Dato: Juni 08, 2015, 15:44:10 »
Den er desværre lavet sådan at alle udgange styres digitalt, så den indbyggede højtaler får kun signal fra CPU'en som så vælger om det er tale eller ringesignal.
Derfor kunne du jo stadig godt trække et par ledninger ud fra kontakten under røret, således den bryder dine computer højtalere så snart røret løftes. Det er vel netop denne kontakts signal der går til microcontrolleren, hvorefter den kan beslutte hvad der skal gøres.