Nye kondensatore på clock radio (Læst 2411x)

Offline Lasse88

  • Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Indlæg: 1
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Nye kondensatore på clock radio
« Dato: April 14, 2023, 11:08:18 »
Hej Allesammen

Min game klokkeradio var begyndt at brumme så jeg skiftede kondensatorene på den, den er holdt op med at brumme. :D

Men der er kommet et nyt rimlig stort problem, når man har indstillet tiden på uret, vil den ikke længere tænde radioen(hverken som manuel tænding eller i alarm funk. den almene buzzer tænder heller ikke..) Så er lidt på bar bund med, hvorfor den godt vil spille radio inden man indstiller tiden.

Jeg tænker at der måske er blevet trukket i en ledning, et brud en kold lodning eller lignende?
Måske er det på komponent niveau jeg har skadet noget, hvis nogen evt. har et bud?
Det eneste komponent jeg føler mig helt sikker på er udskiftning af kondensatore, altså jeg sætter dem efter deres korrekte polarisering så der er intet problem der. Det er mere om der er andre komponenter der kan spille ind på netop dette lidt mærkelige fænomen? Har mest erfaring med kodensatorer og transistorer.

Håber nogen evt. har prøvet noget lignende, det er for mig et meget mærkeligt fænomen netop uret og radio funktionen ikke fungerer med hinanden.

Mvh.


Lasse88

 

Offline Icecap

  • Jordet Basic
  • **
  • Indlæg: 178
  • Antal brugbare Indlæg: 19
    • Vis profil
Sv: Nye kondensatore på clock radio
« Svar #1 Dato: April 16, 2023, 10:37:53 »
Jeg gætter på at en eller flere ledere i kablet som plejer at gå til display/knapper er knækket.

De er ofta af meget billig "kvalitet" og er man ikke meget forsigtig går det oftest galt.