Så er jeg kommet en det hvider.
Jeg har fået trip tælleren til at virke ved hastigheder op til 199 km/h så længe jeg kun har en trip tæller i funktion, hvis bække to er i drift så går det fint til hastigheder op til 180 km/h hvis hastigheden ikke er konstant over flere km.
Så har jeg lavet det sådan at den ene trip tæller som skal bruges til split distangerer automatisk nul stiller for vær 20 km for hvis km tallet bliver for stort på de to trip tæller så begynder den ene at halte bag efter ved høje hastigheder.
Efter at jeg har lavet det automatisk nul stillingen for vær 20 km så køre det fint, lavet et test hvor der blev kørt 450 km men den hastighed på 150 km/h uden problemer.
Der er høj hastighed over flere km som giver problemer; så i det virkelige liv bliver det ikke noget problem.
Har også roder med at få udlæsning med komme men fandt til sidste kommandoen som løst det problem.
Men en ting som stadigvæk driller er at når trip tæller starter med at tælle så startet den med !! 0.00 og når den så kommer til 9.99 er det næste tal 10.00 og der får man så et ekstre ciffer, og efter som at positionen på displayet angiver det første ciffer så flytter talle en plads længer til højre ved skift fra 9.99 til 10.00 og et plads yderlige ved 99.99 til 100.00.
jeg har lavet plads nok displayet til de ekstra ciffer men hvis de to trip tæller ikke har sammen antal ciffer så står de to tal ikke over hinanden hvilke ikke er så kønt.
Det man kan gøre er at lave tre placeringer at taller alt efter hvor mange ciffer man har også styre hvilke der bliver brugt med !! if (trip < 99.99 )
Eller er der en smart måde at løse det på