Hej jan.
Jo... Den jeg smed et billede op af, tager 12 5 eller 3.3 volt positiv ind (kan ikke huske helt hvad det er), har sort som GND til ATX strømforsyneren og smider negativ 5 volt ud på hvid. Den hvide's gnd, er gnd på motherboardet.
Jeg har spurgt til den på eBay, og efter lidt snak frem og tilbage, mener jeg at have fundet ud af hvordan det skal gøres.... Dog sletter jeg ikke denne tråd, da jeg skal have et sted at rapportere om det fungerer korrekt.
Jeg har desværre ikke udstyr til at checke om den's output bliver såkaldt "dirty" eller hvad det nu var en på retro forum'et sagde det var. Han skrev på engelsk, og jeg kender ikke det danske udtryk. Han snakkede om at SB-Pro, Roland ISA kort, IBM music feature card og andre af de gamle kort, benytter negativ 5 volt og derfor ville der komme for meget knas og støj på lydudgangen. Hvis -5volt ikke er såkaldt ren.
Jeg ville mene at det kan løses med nogle kondensatorer.
Jeg skal se om jeg ikke kan producere et enkelt eksemplar i alt (den helt færdige konverter, der både kan benyttes i Socket Super 7 platform samt de gamle AT boards der er sådan nogle som 386/486).
Hvis det hele lykkedes, skal jeg have lavet en lille byggetegning, som folk kan lave deres egen efter. Gider sgu ikke alt det der bøvl med at lave og eller sælge færdige convertere til mine med-retro-entutiaster. Bliver alt for bøvlet. Så hellere lave en gør det selv guide.