Såvidt jeg lige husker - motoren ligger på arbejdet - så er spolerne som følger:
Rød - Brun - Hvid - altså en spole mellem rød og brun samt en mellem brun og hvis - brun som "mellemledning"
Blå - Sort - Gul
Iflg mit lille diagram, så kigger jeg på de 4 forskellige step, som motoren kører (forklaret i indledende posting) gennem 4 and-gates. De trigger hver en flip/flop for at holde styr på steppene - hver gennem et forsinkelsesled, således at jeg kan lade næste trin resette forriges flip/flop, før end dette trins flip/flop bliver trigget. De bliver så resat sekventielt, således at trin 2 resetter trin og så fremdeles. Skulle trinnene nu gå baglæns - f.eks fra trin 3 til trin 2, så har jeg pludselig flip/flop 2 og 3 aktive på en gang, hvilket jeg gennem endnu en omgang and-gates holder styr på - og det vil så give mig et "baglæns" signal.
Men det er sgu lidt kunstfærdigt, synes jeg - der er altså tale om temmelig mange stepmotorer, som jeg skal overvåge. Havde som udgangspunkt tænkt mig at holde styr på 10 stk pr print, for det passer overens med, at stepmotorerne er styres 10 stk. pr styringsmodul på vores maskine (Det drejer sig i øvrigt om farvestyringsmoduler på en avisrotation). Men da vi har 40 stk stepmotorer pr cylinder (4 styringsmoduler) og 32 cylindre, så løber det jo ligesom lidt op, kan du nok se - så at lave det så simpelt som muligt, ville jo ligesom være at foretrække... :-)