Motor med variabel hastighed (Læst 3719x)

Offline Imagix

• Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Motor med variabel hastighed
« Dato: Marts 27, 2011, 10:02:15 »
Hej,

Jeg er ved at lave en kamera-slider. Det er en ca 70cm skinne hvor på kameraet er monteret og man skubber kameraet henad mens man filmer - for effekt.

Nu ville jeg gerne at det var en motor der drev kameraet hen af skinnen og at denne kunne justeres til at køre i forskellige hasigheder - således at det tager mellem 10 sec og helt op til 1 time for kameraet at køre de 70 cm.

I praksis monteres motoren bare i den ene ende og skal spole en snor op som sider fast i kameraet. Kameraet kører rimeligt let på skinnen, men ikke på hjul så der er lidt modtand og kameraet kan godt veje op til 2 kg. Der skal altså trækkes lidt.

Jeg er blevet anbefalet en step motor og controler. Spørgsmålet er om man kan få nogen færdige pakker som jeg vil kunne bruge(?) eller om jeg er nødt til at have gang i lodekolben - jeg er ærligt talt ikke den store haj til elektronik! Hvis nogen her kan lave en god løsning til mig vil jeg afhængig af prisen også gerne betale for det.

Mvh Anders

Offline Imagix

• Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Sv: Motor med variabel hastighed
« Svar #1 Dato: Marts 27, 2011, 10:05:32 »
Til forståelsen så ser slideren nogen lunde sådan her ud http://www.zazaslider.com/images/products/ZazaSlider%20Standard_sm.jpg