Hejsa,
Jeg er helt ny i det her elekronik halloej, så på forhånd undskyld hvis der kommer nogle mærkelige spørgsmål

Jeg er ved at lave et setup med et solpanel, lade regulator, 12v batteri og en 12volt pumpe, den del skulle der ikke være nogen ben i. Men når nu jeg allerede har det synes jeg det ville være sjovt at lave lidt lys i vores katteløbegård også, når nu jeg har det batteriet på plads.
Det jeg ønsker at lave et kredsløb hvor photosensoren slukker for forsyningen til 12v pæren når der er lys, og så tænder igen når det bliver mørkt. Jeg regner med at skulle trække 1 eller 2, 10 watt pærer. Vi taler under 10 meter ledning, men jeg er stadig lidt bekymret over hvilken lednings kvadrat jeg skal bruge, jeg ved ikke om, det er relevant i forhold til kredsløbet.
Findes der et diagram til det her et sted? I min lille nybegynder hjerne tænker jeg at det ikke er så kompliceret

Update:
Jeg har fundet det her diagram, det er noget i den retning jeg skal bruge, bortset fra at det skal være 12 volt og jeg gætter på at jeg skal drive et relæ, i stedet for de 2 gule dioder.
http://s3.amazonaws.com/evilmadscientist/im/darkpumpkin.jpgJeg har lavet det her diagram, yenka siger det skulle virke, men jeg høre gerne eventuelle kommentarer.
mvh Lasse