Hej alle
Jeg søger her igennem hjælp til at lave en bombe til counterstrike paintball spil.
Vi ”Classic paintball” har godkendelse til at bruge det der hedder scenefyrværkeri, og har spillet counterstrike spillet med fyrværkeri, men pga. brandfare specielt sidste år, er vi stoppet med dette scenariespil.
Selve afskydningen af bomben (en røgbombe med knald effekt) foregik 2m over jorden i en metalbeholder. Bombe delen, var en metalkasse med digitalur, stopknap og en hovednøgle, samt lyd.
Det er et meget intens spil, adrenalinen pumper derudaf når teroristerne har aktiveret bomben og skal forsvare den samtidig med uret tæller ned, akkompagneret af bib lyder der bliver hurtigere og hurtigere jo tætter den kommer på sprængning.
De spiller der har prøvet at spille counterstrike spillet, efterspørger det, og vi vil meget gerne se om vi kan tilbyde det igen.
Bomben skal indeholde:
Nedtællings- / Digital-ur - Uret indstilles til antal minutter inden sprængning før start af spillet
Armering /desarmerings knap
Bekræftelseknap for indstillinger
Hovednøgle (til/fra strøm til elektronik (nøgle som kun instruktørene har))
Skal kunne udsende bib lyde under nedtælling til sprængning
Afspille lyde: bombebrag, lyd for Armering / desarmering, horn lyd
Køre på batteri.
Vandtæt.
Funktionalitet:
1) Bombeboksen tændes ved at dreje hovednøglen
2) Antal minutters nedtælling angives ved gentagne tryk på en af knapperne (1 min -30 min (starter forfra med 1 efter 30))
3) Sidst angivne antal minutter foreslås automatisk
4) Bekræft antal minutter nedtælling ved at trykke på den anden knap
5) Antal sekunder for armering/disarmering angives ved gentagne tryk på en af knapperne (1-120 sekunder, starter forfra med 1 efter 120)
6) Sidst angivne antal sekunder foreslås automatisk
7) Bekræft antal sekunder for armering/disarmering angives ved tryk på den anden knap
Bomben er hermed i spil
9) Når en spiller ankommer til bomber trykkes armeringknappen ned, imens afspilles en lyd og uret tæller ned i sekunder for armering (som angivet i punkt 5).
10) Hvis knappen slippes før armeringen når 0, startes forfra næste gang knappen trykkes ned.
11) Når armeringsknappen har været trykket ned i det forudindstillede antal sekunder begynder bomben at bippe (i højtalere og fra boksen) og tælle ned fra det forudindstillede antal minutter (angivet i punkt 2)
12) Jo kortere der til sprængning jo kortere mellem biblyde. Uret går nedaf og viser hele tiden hvor mange minutter og sekunder der er til sprængning.
13) Når armeringsknapper er sluppet bliver den til en disarmeringsknap.
14) Hvis ikke disarmeringsknappen trykkes ned før nedtællingen når 0:00 sprænger bomben (Bombe sprængningslyd i boks og højtalere). Herefter nulstilles bomben til nyt spil, med samme indstillinger (fra punkt
15) Hvis disarmeringsknappen trykkes ned inden sprængning afspilles lyd for disarmering og sekunder for disarmering tæller ned.
16) Slippes disarmeringsknappen før tiden for disarmering når 0, fortsætter bomben med at tælle ned. Og disarmeringstiden starter forfra næste gang knappen trykkes ind.
17) Hvis disarmering nås afspilles horn lyd. Herefter nulstilles bomben til nyt spil, med samme indstillinger (fra punkt
.
18) Hovednøglen indsættes og drejes for at slukke alt elektronikken.
Skal kunne tilsluttes højtaler der bliver opsat rundt om på banen, så uanset hvor du befinder dig er du klar over status på spillet.
Bombestederne bliver stationære.
Til lidt inspiration har jeg lagt et billede op af vores gamle bombekasse, den måler: 40cm høj, 20cm dyb, 30cm bred.
http://www.classic-paintball.dk/galleri neders på siden.
Du behøver ikke at montere delene i en kasse/boks, men evt. levere tingene samlet, så vi selv kan montere det, men det er alt sammen noget vi kan snakke om.
Vi ønsker pt. 4 stk. 2 til spil og 2 i reserve.
Lad høre fra dig hvis det har vakt din interesse.
Med venlig hilsen.
Jan L.
Tlf. 23288646
www.classic-paintball.dk