Prøv at lave denne smule test-kode...
den er en lille smule langsomere end et sek. men et delay på 250ms er det ikke 250 ms ligemeget om den køre 8 mhz eller 1 mhz
Næh, ikke på en microcontroller, for det måles nemlig i forhold til clock-frekvensen.
Og hvis microcontrolleren står på 8MHz, og F_CPU's værdi er defineret til 1000000, så vil den blinke 8 gange i sekundet i stedet for 1 gang.
hvor skal jeg skrive det der med make fuse henne ? 
taber ca 4 sek på et minut
Den er sådan set iorden, så du behøver ikke make fuse. Hvis du bruger WinAVR, kan du prøve at skrive det nede i bunden af vinduet, dér, hvor du har log og fejl-meddelelser, men jeg ved ikke om det vil fungere. -Jeg bruger jo selv et lidt anderledes system.
-Nu har vi konstateret at den kører 1MHz, som vi gerne vil have den til.
Hvorfor den så opfører sig så fjollet at køre interruptet alt for hurtigt, må vi lige finde ud af.
Jeg har prøvet at gå opsætningen igennem endnu en gang (og prøvet at skrive en ny opsætning, for at se hvordan jeg ville gøre det i dag), jeg fik samme resultat af opsætning, så jeg er ved at tro at der kan være noget andet, som påvirker interruptets tids-indstilling.
Jeg er nok nødt til lige at bruge lidt mere tid på det, inden jeg sender et kvalificeret svar.