Hej og tak for svarene og tegningerne, de giver dog ikke helt det jeg er efter -
Projektet har også ændret karakter en smule
Det, det går ud på er at jeg skal bruge en optokobler som switch for et analog signal, og optokobleren styres så af et 9v signal, jeg har prøvet sammen med guitarans at bygge en prøve på det igår, og det var en delvis success. Det der skete var at min optokobler (en 4N35) kan tåle max 6V så vi loddede forskellige formodstande foran 9v styre signalet for at se, og når jeg skriver forskellige, er det fordi vi startede ved ca 500 ohm, men oplevede at når optokobleren blev trigget var der ca 200 ohm modstand på den anden side, altså der hvor audio signalet skulle gå igennem, derfor prøvede vi forskellige modstande for at mindste den modstand på den anden side, men jeg er stadig meget i tvivl om hvor stor den modstand skal være ?
- Ydermere, da vi testede denne prøve opstilling, skete der det at når vi med et 9v batteri triggede optokobleren sendte den audio signalet fint igennem på den anden side, men ligeså snart vi tog 9v batteriet fra, var der stadig ganske lidt audio signal igennem, selvom der så burde være helt lukket på den side; her prøvede vi så at lodde en modstand på, på audio siden, men det resulterede i at den stjal diskant i signalet.
Her er en tegning over det

Jeg er meget i tvivl om hvor stor formodstanden til selve optokobleren bør være (R1), og derefter hvordan jeg får fjernet den smule audio signal der er, når den ikke er triggeret og altså ikke burde sende noget igennem - bør R2 være der? og i så fald hvor stor?