Tak for dit svar, gerd.
Jeg kan se to udfordringer:
1) at forøge volten over C15/C16 i hver ladecyklus.
2) at genanvende energi i C19 fra sidste "discharge" af C15/C16 gennem RLOAD til C19.
Lad os fokusere på 1) først.
Størrelsen af RLOAD bestemmer størrelsen af strømmen gennem RLOAD. jeg tester med 100 ohm, men i den færdige version vil RLOAD være meget mindre.
problemet i eksempeludregningen er at volten ikke stiger lineært med energien. prøv at fordoble C og samtidig holde E konstant. nu er det tydeligt at V ikke halveres fra 10V til 5V.
jeg minder lige om princippet i designet. C15 konfigures parallelt med energikilden og lades derved op til nogle få volt. nu konfigureres C15 i serie med energikilden og begge konfigureres parallelt med C16, der så lades op til en større volt end over energikilden alene. så byttes rollerne om for C15 og C16, så det nu er C15, der lades op med energi fra C16 og den eksterne energikilde (som begge er i seriekonfiguration).
nu forventede jeg så at jo flere gange der skiftes mellem hhv. parallel/serie og serie/parallel konfiguration (venstre/højre side af diagrammet), jo større volt vil der være over C15 og C16.
men dette sker ikke i min prototype. jeg opnår max. 17,2V efter både 10 og 20 skift.
er det nuværende design korrekt eller skal der foretages nogle ændringer?