SOS - SOS - SOS (Læst 3962x)

Offline macmorten

• U=I*R
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
SOS - SOS - SOS
« Dato: Marts 28, 2014, 11:56:47 »
Jeg har desperat brug for assistance til færdiggørelse af et for mig kæmpeprojekt "TRANSISTOR-RELÆ" idet jeg tidligere har fået uvurderlig hjælp af en guttermand i elektronik-forum som jeg desværre - af uvisse årsager - ikke længere kan få kontakt med. Og jeg er desværre en komplet amatør som har rodet sig ude i denne - for mig - helt selvvalgte & uoverskuelige opgave.
Er der nogen derude som vil & kan hjælpe mig til vejs ende med at lave transistor-relæer til 56 lamper i et antikt dukketeater for en god veninde ?

Offline Merlin

• Op-amp
  • Antal brugbare Indlæg: 31
  • Må den magiske røg blive inden i dine komponenter
    • Vis profil
Sv: SOS - SOS - SOS
« Svar #1 Dato: Marts 28, 2014, 19:33:12 »
Hej Morten
 Dit design er faktisk færtigt , jeg lavede det tidligere på ugen 
 men jeg hænger lidt i bremsen , undtagen når jeg kører bil
 men der er lige et par data jeg skal bruge igen ( jeg mistede alt under et hartdics crash inclusiv 2000 , private billeder )

1.hvor mange grupper er der , om der er en eller 1000 lamper er ligegyldigt

2 hvor stor er effekt forbruget  max på en gruppe

3 hvordan vil du montere transistorne , du kan godt spende dem på en plade da de har source på huser og der minus der er fælles for alle transistoerne

4 hvor travlt har du

Tage
      - Jammerbugten

Offline macmorten

• U=I*R
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Marts 30, 2014, 12:07:17 »
Hej Tage.
Fedt at du stadig er der - jeg frygtede faktisk at "den magiske røg havde forladt dig". Men ret ked af at jeg i forummet skrev at jeg ikke kunne få kontakt med dig - hvad må andre dog have tænkt når du jo stadig er i vigør - men hvad skulle jeg gøre ? Jeg var jo kørt HELT fast.
1) :  Der er ialt 11 grupper (med hhv. 1 - 1 - 2 - 2 - 2 - 3 - 3 - 3 - 8 - 9 - 11 pærer på 12V / 0,2A)
2) :  Det maximale effektforbrug er vist 26,4 watt ? - som jeg regner det ud (11 pærer 12V / 0,2A).
3) :  Min tanke er - om muligt - at skrue transistorerne direkte på plexiglaspladen uden isolering
4) :  Jeg har altid travlt - men ikke i denne sammenhæng.

Venlig hilsen
Morten Hindø

Offline Merlin

• Op-amp
  • Antal brugbare Indlæg: 31
  • Må den magiske røg blive inden i dine komponenter
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Marts 30, 2014, 17:22:55 »
Har sent en pm
tage