Hej Jesper,
Tusind tak for dit svar....
I situation 1. er der tale om en oplader til en Netbook og i måske også en større notebook, 1 mobiltelefon og måske en iPad. Jeg mener de 2 bærbare bruger under 1A hver når de lader og iPad/mobiltelefon ca 500mA pr. enhed. Det er ikke de store strømstyrker. Batteriet jeg bruger her er et "golfbatteri" på 30A, så jeg har strøm nok til en hel dag.
I situation 2. er der tale om et lille 12 volts backup system med en 12/220 volts inverter hvor jeg har 2 kameraer tilsluttet med tilhørende 220 volts adapter, 1 lille mobil router ligeledes med tilhørende adapter. Batteriet i denne setup er et standard 12volts batteri på 60A. Til batteriet er tilsluttet en 220 volts auto batteri oplader. Jeg kender ikke det nøjagtige strømforbrug men jeg tror bestemt ikke det overstiger 100 watt.
I situation 1. tilsluttes opladeren kun 1 gang i døgnet, eks. til efterfølgende morgen. I situation 2. er opladeren tilsluttet hele tiden og det er i denne opsætning jeg blev opmærksom på problemet. Inverteren hylede eller sagde en mærkelig lyd når både oplader og inverter var sat til på samme tid. Jeg havde godt nok læst om problemet med peaks og invertere men havde regnet med at man kunne købe een eller anden form for "dibbedut" som rettede styrken ind.
Med hensyn til den converter du linker til, hvordan funker den? Der er jo angivet 7-32volt og så converteret til 0.8-28volt. Sendes der eks. 12.0 volt igennem og på et andet tidspunk 14.4 volt, hvad sker der så på den anden side? Vil styrken ikke variere tilsvarende?
Ser meget frem til at høre mere om den converter-dims