NY James Bond prop (Safe cracker fra YOLT) (Læst 4223x)

Offline ics

• Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
NY James Bond prop (Safe cracker fra YOLT)
« Dato: Januar 17, 2011, 19:45:09 »
Hejsa

Så er jeg tilbage i gang med en anden prop som jeg håber i kan hjælpe mig med at skaffe dele til… det handler denne gang om penge skabs åbnere fra "You only live twice"….som i kan se er det en aluminiums kasse som nok har flg mål : 5 cm bred, 8 cm lang og 2.5 cm dyb… Der er en hvid "telefon spiral" til nogle aluminiums plader som nok også er 8 cm lang og 2.5 cm bred.
Der er også 2 gange 5 runder huller og 5 firkantede (med tal i)… samt et større firkantet (en knap)..

Hvor kan jeg evt finde en sådan kasse, og hvordan ville i lave de firkantede huller etc… hvordan ville i gribe sådan en opgave an ?

Mvh

Ian

Her billede af "dyret"

Offline Merlin

• Op-amp
  • Antal brugbare Indlæg: 31
  • Må den magiske røg blive inden i dine komponenter
    • Vis profil
Sv: NY James Bond prop (Safe cracker fra YOLT)
« Svar #1 Dato: Januar 17, 2011, 20:31:24 »

Da disse billeder tydeligvis handler om at tiltvinge sig uautoriseret adgang til andre personers ejendom,
og dette er ulovligt vil jeg ikke ikke deltage i det. Jeg har et princip om at jeg ikke vil være kriminel for under
1 million kroner, og det holder jeg fast ved.
Men kasse som denne med skarpe hjørner laves bedst ved at anskaffe en stang alluminium  f.eks 25 * 5 mm
sav stykkerne ud og ret enderne af, rens dem med cr 1/2 natronlud i en kop vand, lad dem boble et par minutter
skyl derefter med rigligt varmt vand og tør dem ( på en brødrister ) lim det hele sammen med superepoxy
tilpads hjørmerne med en fil
lim en bagplade på på samme måde
slip derefter med vandslibepapir 400 , giv kassen lidt madolieså tager den ikke imod fedtfingre, hvid du ånsker den
blank pudses den med renslet inden olien
 Tage

Offline ics

• Nyfødt El-Elsker
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Januar 17, 2011, 20:59:35 »
Hej Merlin/Tage

takker for informationerne… yderst gavnligt….Jeg troede jeg skulle ud i noget sådanne som denne

http://www.el-supply.dk/?Gid=280&VNr=7262

Hvad siger du til "hullerne" – hvordan ville du takle dem ??

Ja det er jo ulovligt det Hr Bond laver i denne scene og det bliver da ikke bedre af en alarm går i gang hvorefter han skyder flere vagter mens han flygter fra Osatos kontor…

Offline Merlin

• Op-amp
  • Antal brugbare Indlæg: 31
  • Må den magiske røg blive inden i dine komponenter
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Januar 17, 2011, 21:08:14 »
Nej han er nok hvad vi må kalde en skidtknægt men der er nok (helt sikkert ) samfundets skyld
er det røde noget lys det ser ud som at der ikke er sammenhæng imellem kontakterne og de røde felter
 Tage

Offline ics

• Nyfødt El-Elsker
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Januar 17, 2011, 21:18:05 »
Hvad han ikke gør for dronningen...

Tage (og andre) i kan nyde scene her på youtube (dog med andet soundtrack)... og sig ikke at der var ikke var noget specielt over Sean Connery...

http://www.youtube.com/watch?v=BjcyjppnaOI

Hvordan ville i gøre det an fra bunden... en lidst anden måde at åbne pengeskabe på end Egon Olsen..