Hejsa elektronik eksperter

Super forum i har fået samlet her, jeg håber at kunne gøre god brug af det fremover

Jeg har kun rodet med 230v her på den gamle gård min kone og jeg bor på, så når det kommer til højspænding er jeg lidt lost (læs kylling)
Jeg har sat mig for at lave en pulver lakerings pistol. Hvis i ikke kender princippet så vil jeg lige kort fortælle det her. Man har pulver maling i en trykluft pistol som man så sprøjter ud af en dyse, lige uden for den dyse sidder der nogle metal tråde som er fra den positive del af højspændings enheden. Emnet man gerne vil male bliver så forbundet med den negative ledning fra kredsen. Dette skulle så lade pulveret positivt og vil så søge imod det negativt ladede emne.
Jeg troede egentlig først at det sværeste vile være at få lavet det mekaniske men det var en svir, nu er det strømdelen jeg mangler og der har jeg brug for en smule hjælp.
Jeg kan se at de anbefaler en 12v omformer på denne her side men at de ikke kan skaffe den mere !
http://www.flickr.com/photos/zapwizard/183681035/in/set-72157594167019934/På forhånd tak for hjælpen