Man bliver jo helt bekymret når du ikke er på så lang tid. Men går ud fra at du har haft en vanvittig travl december.
Jeg beklager at jeg ikke har været herinde så meget.
Der skete det, at jeg brændte ud. Stort set hele december forsvandt.
Nu kører jeg på stand-by mode, hvilket betyder at jeg ikke binder mig til opgaver eller giver nogle løfter.
Det ærgrer mig lidt, det er simpelthen nødvendigt.

Jeg har fået systemet til at virke som det skal, men har lavet lidt om i koden, for jeg kunne simpelthen ikke få tabellerne til at virke. Desuden var der ret meget støj på de laveste bits så var nød til at bruge målte værdier der. men når nu julen engang er overstået ville det være dejligt hvis du fik tid til at hjælpe med optimere koden, jeg er endt ud med ca. 18k. Til gengæld har jeg lært sindsygt meget med learning by doing metoden gg.
Men tusind tak for hjælpen indtil nu, og kan du have en FANTASTISK jul
Jamen i lige måde, og godt Nytår.

Ps he he jeg har en bims der ligner en clock krystal. der står txc 8.00g9nf er det det eller ??
Hmm.. Det kunne være en resonator.
En resonator er en modstand og kondensator der giver en cirka-frekvens.
Den er billigere end et krystal, men ikke så præcis.
Men hvis den er indpakket i et metalhus, så er det nok et krystal.
Har den 4 ben, er det nok en oscillator, hvilket vil sige at den har 1 ben der giver dig frekvensen.
Jeg er glad for at høre at du klarede at få det til at fungere.
...Men jeg er nødt til at holde en pause fra opgaver, så jeg må nok vente med at optimere koden.
Lidt ærgeligt at ADC'en var for upræcis med de nederste bits. -Var den stadig upræcis målt over flere gange og derefter taget gennemsnit?