Du skal lige vide hvor taknemmelig jeg er for at du gider bruge lidt tid på at hjælpe mig igang 
Du er da lige så velkommen som alle andre. -Det er derfor vi har dette alle tiders forum...

... besked på om der skal gentages hver 6. - 16. - 18. eller 24. time kan man ikke få sådan en 4 possitions pot?
og så yderligere et pot der definerer om servoen skal køre 1 - 2 - 3 eller 4 gange ?
Mht. indstilling.. Tænk meget simplere.
Der er lidt forskellige muligheder.
2 muligheder droppede lige ind i mine tanker:
Den første løsning: Brug 2 stk. encodere. De ligner potmetre, men i virkeligheden er det nogle digitale drejeknapper.
Der er 3 ben (ligesom der er på et potmeter), men de 2 udgangs-ben er enten "tændt" eller "slukkede". Det eneste de giver dig af signaler er en rækkefølge af 2 ben.
Her er nogle eksempler på rækkefølge:
00 01 11 10 00 01 11 10 (kører den ene vej)
00 10 11 01 00 10 11 01 (kører den anden vej)
Der er på de fleste encodere 12 signaler pr. fulde rotation, men man kan få nogle, som har flere.
OK. Så skal du have noget, så man kan se indstillingen.
Hvad med 4 lysdioder, og så et grafisk tryk ud for hver lysdiode; der kunne så stå:
6 16 18 24
og servoen... 4 lysdioder...
1 2 3 4
Den anden løsning (alternativ til encoderen) er en simplere og muligvis endnu bedre løsning:
"Tryk-knapper". 2 til interval, 2 til antal gange servoen kører.
Tryk-knapper og lysdioder skal nok bruge et par ekstra ben.
Faktisk, med et lille ADC-trick, kan man lave alle 4 tryk-knapper på ét i/o ben, men det kræver en modstand pr. tryk-knap)
Til 8 LEDs kan man godt nøjes med 6 i/o ben:
På de 2 første i/o ben (vi kalder dem for V1 og V2) sættes en alm. diode (fx. 1N4148) plus en passende modstand, og disse sættes fx. til anoden på 4 LEDs hver (række 1 kalder vi LED1...LED4, række 2 kalder vi LED5...LED8).
Af de andre i/o-ben, sættes i/o-ben A til katode på LED1 og LED5, i/o-ben B til katode på LED2 g LED6, i/o ben C til katode på LED3 og LED7, og sidst i/o-ben C til katode på LED4 og LED8.
Du vælger så med V1 og V2 at du vil arbejde på "øverste række", interval...
Dernæst vælger du hvilken kolonne af lysdioder du vil have til at lyse, tænder den, venter i X antal millisekunder, og slukker den igen.
Du vælger så med V1 og V2 at arbejde på "nederste række" (antal gange servoen skal køre), og igen vælger du kolonne, tænder, venter, slukker.
Dette gøres i dit timer-interrupt, fx. mellem 200 og 1000 gange i sekundet; helst ikke under, da man så vil kunne lægge mærke til flimmeret (det er det, som sker med kinesiske bil-baglygter; de flimrer da de kører omkring 50Hz) - flimmer virker 'billigt'.
-Det vil nu fint se ud som om de 2 lysdioder lyser hele tiden.
Alt efter hvordan du vender din 1N4148, kan du 'slukke' begge rækker ved enten at sætte både V1 og V2 høj, eller at sætte dem begge lav. Husk: Hvis du sender spændingen den forkerte vej, kan de med tiden futte af; men du finder hurtigt ud af hvilken måde der er rigtig.
Når du skal have én række til at lyse, skal V1 bare være modsat værdi af V2.
Det kan være at du på et tidspunkt synes at du vil have flere ben at lege med.
Er dette tilfældet, har en ATtiny261/461/861 16 i/o ben, hvoraf 10 af dem rimelig nemt kan bruges som ADC-ben (jeg anbefaler at undgå at bruge RESET benet, da du så kun vil kunne programmere chippen én gang, så skal du have en speciel enhed som kan slette chippen's indstillinger, for at kunne gen-programmere den; det har jeg altid selv undgået).
-Men stadig kan det lade sig gøre med en ATtiny44; og det er måske godt at holde det på denne pris-venlige chip, så længe det er muligt.
Du kan bruge nogle af MISO, MOSI og SCK benene til fx. V1 og V2.
-Men der er sådan set stadig ben nok til at du kan have en lysdiode på hvert ben; så skal du bare også have en modstand for hver lysdiode. På den ovennævnte måde behøver du kun 2 modstande og 2 dioder mod 8 modstande. (Hver SMD komponent koster ca. 1 kr. i montage ved maskin-placering, så selvom komponenten måske koster 0.04 øre ved antal på 20000, så skal montage-prisen jo oveni, og du mærker næsten ikke modstandens mængde-rabat).
Hver tryk-knap kunne så sidde ude i hver side af lysdiode-rækken (for at give en 'indlysende brugerflade')
-Du kunne også sætte 8 knapper på, men hver knap 'koster jo også knapper', når vi snakker produktion, for ud over kost-prisen, er der pris på montage, indkøb, osv.

Endnu et alternativ til lysdioder, som du selv er inde på, et 4-positioners potmeter kunne bruges (en attenuator; disse har ofte 10 positioner, men det er ofte muligt at definere et 'stop'), og så kan de kobles til én ADC indgang hver. Det koster kun 2 chip-ben, og er måske den letteste løsning.
Du kunne også vælge at have en dreje-omskifter på; evt. koble denne over modstande, så de kan læses med ADC'en; dreje-omskifter løsningen vil jo også give dig mulighed for direkte at bruge i/o benene digitalt.
(Hovsa, det blev en lidt lang omgang)