Hjælp til konstuktion af brugbar overvågning. (Læst 2398x)

Offline Sidney

• Nyfødt El-Elsker
  • *
  • Antal brugbare Indlæg: 0
    • Vis profil
Hjælp til konstuktion af brugbar overvågning.
« Dato: Januar 12, 2012, 09:11:09 »
Jeg er fra den tid da man selv byggede sin amatørradio(med en 220 volts loddekolbe), jeg lavede mit første PA trin af tre store radiorør der lyste op i en flot blå farve når jeg sendte, mit første modem kunne levere 30 bit/sek, men tiderne har skiftet, radiorør er kommet på museum og vi sender data i terabyte(TB), så, - som i ser har den gamle brug for hjælp  ;)

Jeg har andet at bruge 10.000-50.000 kr på, derfor vil jeg forsøge mig med at konstruere et overvågnings system som giver et knivskarpt billede, evt. med lyd. Jeg kunne tænke mig at fortælle "den fremmede" at han/hun er blevet fotograferet/fimet, og "nok bør komme igen når jeg er hjemme"  >:(

Jeg forestiller mig en labtop, gemt under skunken(så kan skurken ikke finde den), med trådløs forbindelse til et hjemmeproduceret cam i høj kvalitet, placeret i carporten(og en højtaler). softwaren er ligeledes et problem da min IT viden ligger i netværk og ikke programmering.

Nogen nørder derude der kunne tænke sig at guide den "gamle"?

Der vil helt sikkert sidde andre på sidelinjen med samme ønske......
« Senest Redigeret: Januar 12, 2012, 09:24:04 af Sidney »
Blikkenslager(1964), Elektriker(1971), Radioamatør(oz1cii), elektronikteknikker(1980), IT administrator(1989), pensionist(2009), hænderne er skruet rigtigt på, men hjernen har fået et par "bad sectors" – et resultat af "evolution" :)