Hej pbm, og velkommen til.
Hvis dine aktive højtalere er på mindre end 300W (forbrug, ikke forstærkning) så kan du sagtens bruge den omformer du linker til.
Hvis du har et bilbatteri på 65Ah, det plejer at være rimelig standard værdi, men kan sagtens svinge mellem 40 og 100.
65Ah betyder at dit batteri kan levere 65 ampere i 1 time, eller 1 amper i 65 timer, før batteriet er afladt.
Så hvis dine aktive højtalere har et forbrug på de 300W som er maks og dit batteri er på 65Ah så kan du starte med at dividere de 230v op i de 300W for at finde det antal ampere de forbrugere i timen, det giver ca 1,3A. Det dividere vi så op i de 65Ah som så giver 50. Men det er blot i teorien.
Det kommer nemlig meget an på hvad for en type batteri du bruger. Bruger du et ganske almindeligt bilbatteri, så kan de faktisk kun holde til at blive afladet 20% hvis ikke mindre, så et 65Ah bilbatteri har i teorien kun 13Ah hvis man skal behandle det ordenligt. Og det skal man, for ellers holde det ikke ret længe, og det bliver dyrt i indkøb af nye batterier hele tiden.
Så et bilbatteri på 65Ah som skal holde længe kan faktisk kun give 10 timers forbrug ved 300W/230V.
Nu ved jeg ikke hvad dit forbrug ligger på, men 10 timer lyder da rimeligt. Men det betyder jo at det skal lade hver nat, hvis du skal bruge det flere dage i træk.
Nu skal jeg så lige skynde mig at sige at de oplysere faktisk ikke hvor meget forbrug omformeren bruger per watt den giver, så i mine regnestykker snakker vi om en ideel omformer, og de findes ikke.. Så for at kunne finde præcis det rigtige forbrug er du nød til at have et amperemeter ind over før at se hvor mange ampere den bruger når du høre musik på dine aktive højtalere..
Håber dette var svar nok

Morten.