Hej, jeg er lidt rusten mht. min elektronikviden, så jeg tænkte jeg lige ville registrere mig her og stille nogle spørgsmål angående konstruktionen af et par simple kredsløb jeg godt kunne tænke mig at lave til brug i nogle tabletop krigsspilsminiaturemodeller.
Det drejer sig først og fremmest om hvad modstandene i
dette stykke kredsløb rent faktisk gør? Jeg har tænkt mig frem til at de nok regulerer lysstyrken på dioderne, hvor større resistans på modstandene giver svagere lyseffekt i dioderne, men er det korrekt? Resten af det giver god mening og burde kunne laves på en 5-10 minutter ved en loddestation.
Mit næste spørgsmål er om det er muligt at få nogle bittesmå højtalere (2-4 cm i diameter) og hvorledes kan de evt. rigges i et ledningskredsløb med et 3,5 mm stereo jackstik, sådan at de kan tilsluttes en almindelig MP3 afspiller eller lignende? Lyden behøves ikke at være fænomenal, bare sådan at man rent faktisk kan høre nummeret der afspilles nogenlunde - fidusen er at jeg skal have indbygget det i en lille kampvogn á la den i ovenstående link, så den kan afspille lidt tematisk musik mens jeg tæver min modstander på tabletop slagmarken.

Jeg håber i har nogle forslag, for jeg ser lidt frem til at kunne chikanere mine modspillere med både lys og lyd.

- Kristian