Det hele er målt igennem, om det var de rigtige modstande mellem ben og stik og om der var gennemgang de rigtige steder og syntes ikke der er noget at komme efter. kom godt nok til at sætte 125n'ern i omvendt på et tidspunkt og ved ikke om det kan have gjort udslaget.
Det
kan være, da den så vil have fået negativ spænding (hvis det altså var efter du koblede GND og VCC på). Hvis GND og VCC ikke har været koblet på, vil der ikke have sket noget ved at vende den forkert.
og har rørt ved radiator regelmæssigt. det ender nok med at heg må købe mig en "rigtig" programmertil usb, eller lave mig en.
Hvis du vil købe en USB-programmer, så vil jeg næsten anbefale AVRISPmkII, da det er Atmel's egen.
(Prøv at spørge El-Supply hvad den koster), du kan selvfølgelig også spørge PC-Elektronik om han kan skaffe den.
Grunden til at jeg anbefaler denne, er at den virker med mest mulig software (jeg tror faktisk at al AVR programmerings-software understøtter den).
Men fordelen med en parallel-port programmer, er at den er mange gange hurtigere, og den er også understøttet af både AVR Studio og avrdude.
er godt nok ved at miste tålmodigheden med den her efter at have siddet med den i 2 dage og instaleret win 7 32 bit og xp 32 uden held.
Jeg forstår. Men det er mærkeligt .
så jeg kan ikke se så mange muligheder tilbage lige nu he he har lidt en mistanke om at noget blokerer kommunikationen med lpt men igen jeg aner det ikke
Uhm, lige en anden ting du bør måle...
Hvad måler du, hvis du sætter dit multimeter på DC Volt, og måler med sort ledning fra Attiny's ben 14 og rød ledning på ben 1, lige før du skal programmere chippen ?
-Den bør være mellem +2V og +5V (stabilt), når du bruger stk200 eller pony-stk200.
Egentlig bør du nok også have en elektrolyt-kondensator på dit kredsløb fra GND til VCC, for det kan være at udfald i strømmen vil skabe bøvl. Husk at elektrolyt-kondensatorer skal vende rigtigt, ellers siger de bum og lugter (meget grim lugt).