Er den ikke 'indbygget' i timer0Elapsed ?
jo men skal også lige have defineret antallet repeats (1,2,5,10)
det må jeg bare kunne gøre på samme måde som setDosing
Ups, jeg hørte ikke ordenligt efter. Jo, selvfølgelig.
ok hvad er det så der skal calibreres? er det det samme som dit eks med
Indstilling 1: værdi 0
Indstilling 2: værdi 127
Indstilling 3: værdi 191
Indstilling 4: værdi 223
Jeps, lige præcist. Systemet er egentlig det samme, hvadenten du måler tryk-knapper eller om du måler potmetret.
Så det, du har brug for, er at finde ud af hvad spændingen på hver knap ligger på.
Du kan prøve at holde en knap nede, og så måle spændingen med multimetret.
Så dividerer du spændingen med 5 (da vi har 5 volt) og ganger den med enten 1023 eller 255, alt efter om du bruger 10-bit eller 8-bit.
Det nemmeste er nok at bruge 10-bit (Jeg husker ikke lige om jeg lavede koden, så den ganger 8 bit resultatet med 4; det mener jeg at jeg ikke gjorde).
Fx. lad os antage at du måler omkring 2.3V
Så kan du forvente et ADC-resultat der ligger omkring (2.3 / 5)*1023 = 470.
Værdien vil dog køre lidt op og ned, da spændingen i kredsløbet varierer lidt.
Så der er nødt til at være tolerance på målingen også.
Jeg vil derfor anbefale at du først måler spændingen ved alle knapper individuelt, og skriver dem ned på et stykke papir.
Derefter omregn dem til en ADC-værdi mellem 0 og 1023 med ovenstående formel.
Sortér dem så, fra 'mindste værdi' til 'største værdi', og brug kalibrerings-tolerancen nævnt højere oppe.
Men hvis du har opstillingen på breadboard
Det har jeg ikke. det er loddet og det hele, men jeg må vel også kunne måle mig ud af det med mit multimeter
[/quote]
Det kan du selvfølgelig.

Nogle gange har jeg 2 opstillinger; en med lysdioder og kontakter, og så en med 'the real thing'.
Så bruger jeg lysdiode-udgaven til at lave prøver og tests med.
Min hex fil fylder 6 kb og der er brugt avrstudio's default makefile. ved ikke om indholdet af sidstnævnte har inflydelse på hex filens størrelse
Hmm, 6k er vældig stort mener jeg. En ATtiny44 har 4k program-hukommelse; det burde være rigeligt til dit projekt.
-Så du er nok nødt til at fjerne nogle af de ting, der fylder.
Først og fremmest er det vigtigt at der ikke sniger sig 'floating point' matematik ind, men at alle beregninger bruger heltal.
Dvs. undgå at bruge disse to keywords...
float
double
Undgå også at bruge C++, for det laver koden kæmpemæssig. Ren C fylder ikke ret meget.
Du kan evt. prøve at sende mig en e-mail med hele projektet pakket i en zip fil, så kan jeg se om der kan fjernes noget fyld.